produse bio

Slăbește sănătos cu alimente organice

Persoanele care dorm puțin sunt predispuse la creșterea în greutate. Aceasta se întâmplă pur și simplu pentru că se trezesc mai devreme și au mai multe șanse să găsească „oportunitatea” de a mânca! De asemenea, au mai mult timp ca să mănânce! Concluzia, oarecum hazlie, aparține lui Dr, Eric Rimm, profesor de nutriționism și epidemilogie la Universitatea Harvard.

Și dacă oamenii activi și care dorm puțin tot au mai mult timp să mănânce, de ce să nu o facă mai sănătos!? Pentru că apăsați de ideea de a slăbi, oamenii apelează la dietă. Și care dietă este cea mai bună? Cea pe care o poți ține, afirmă dr. Eric Rimm într-un material din revista online Harvard TH Chan.

Alimentele naturale, recomandate în orice dietă

Consumul de alimente sănătoase, de fructe și legume crescute în mod cât mai natural (bio) este partea componentă a majorității dietelor. Deci totul este legat de mâncare, cum și cât mâncăm, și mai ales ce! Dacă e mai curat, obligatoriu este mai sănătos. Pentru că opțiunea importantă ar trebui să fie nu neapărat câte calorii consumăm, ci mai ales sursa acestor calorii.

Studiile specialiștilor în nutriție de la Harvard spun că o „calorie nu este chiar o calorie”. O calorie poate fi „mai calorie” decât o alta, în funcție de proveniența acesteia. De exemplu, 100 de calorii de la carnea de porc înseamnă cu totul altceva decât 100 de calorii de la o mâncare de legume crescute organic. Iar, în acest sens, recomandările sunt evidente în a direcționa oamenii să mănânce sănătos, cu modificarea accentului de la a scădea în greutate la acela de a ne menține greutatea. Două chestiuni absolut diferite, după cum puteți observa…

Pentru amatorii de diete ar trebui să spunem că alimentele bio (legume, fructe, cereale), obținute de la producătorii locali sau cât mai apropiați de noi sunt de preferat. Apoi, prelucrarea cât mai sumară a acestora. În general, cercetătorii de la Harvard sugerează să stăm cât mai departe de mâncărurile gătite. Și, mai ales, gătite îndelungat, căci cu cât un aliment stă mai mult în faza de preparare, cu atât acesta îți pierde din calități.

Studiul celor de la Harvard, conform căruia felul în care s eproduce o calorie este esențial, s-a preocupat asupra efectelor și caracteristicilor principalelor diete ținute de cei care vor să slăbească. Astfel, cercetătorii americani au concuzionat că regimul alimentar bazat pe o dietă formată din alimente cu indice glicemic scăzut este mai ușor de suportat de organism.

Acest tip de dietă nu presupune reducerea severă a unor clase întregi de alimente. Așa cum o fac dietele bazate pe conținut scăzut de grăsimi sau pe dieta cu conținut scăzut de carbohidrați. Partea comună însă a tuturor regimurilor de viață conține însă un capitol important dedicat alimentelor naturale. Așa cum am spus, cu cât mai puține pesticide. Ideal să fie obținute dintr-o agricultură de model organic.